Koja je uloga HR managera u kriznom upravljanju
HR proces ima sve alate za uspješnu komunikaciju sa svim zaposlenima, redovito provodi takvu komunikaciju i zna sve kvalifikacije i kompetencije zaposlenika. Posjeduje dokaze o vještinama i znanjima. To je u opisu posla HR managera.
Kad se postavlja pitanje određivanja timova za projekte, u ovom slučaju formiranje kriznog tima, potrebno je uključiti sve one zaposlene koji posjeduju odgovarajuće kompetencije koje mogu pomoći brzo reagiranje i rješavanje situacije u organizaciji na koju utječe kriza. HR proces zna ili mora znati, sve.
Imenovanja, odluke i sve ono što vodi uspješnom formiranju tima, kriznog tima, mora biti jedna od praksi unutar HR procesa. Naravno, bez aktivnog uključivanja uprave, odnosno vodstva niti jedan krizni tim ne može voditi rješavanje krizne situacije.
HR manager postaje ključna osoba za upravu kod uspostave kriznog upravljanja. Osim kriznog tima, HR proces mora posebno voditi računa o praćenju radne učinkovitosti i pridržavanju svih onih aktivnosti koje su nužne za očuvanje reda i stabilnosti organizacije u izvanrednim uvjetima.
HR manageri moraju biti aktivno uključeni i u komunikaciju sa svim zaposlenima koji su izloženi utjecaju izvanrednih okolnosti, povećanim rizicima, stresu, psihičkom i fizičkom opterećenju, jer za rješavanje izvanrednih situacija su nužni ljudi, a ljudi nisu strojevi. U ovakvim izvanrednim kriznim okolnostima HR manager moraju pripremiti protokole podrške u suradnji sa ostalim procesima i biti na raspolaganju svim zaposlenima u organizaciji.
Uspostava kriznog plana je nemoguća bez HR managera koji svoje odlično poznavanje zaposlenika i formiranja dodatnih ovlasti i odgovornosti za akcije tijekom krize mora provesti u skladu sa zakonom i odlukama organizacije. Prilikom planiranja upravljanja krizom nema prisile niti dobre volje, već su potrebne konkretne odluke s jasnim pojašnjenjem prema zaposlenima što se od njih traži i očekuje i što to znači i za njih i za organizaciju.
Najvažniji zadatak HR managera i cijelog HR procesa je planiranje i provedba edukacija zaposlenika za postupanje u uvjetima krize, za odziv na krizu i na način ponašanja u krizi kako bi organizacija što prije izašla iz krize.
Uloga HR managera u kriznom upravljanju je ključna i nezamjenjiva. Ako imate pitanje kako to provesti, javite nam se s povjerenjem. ISF white© Eployee respect certifikacija.