Employer branding – Brendiranje poslodavca sve što trebate znati
Employer branding je izraz koji opisuje ugled i popularnost tvrtke iz perspektive zaposlenika i opisuje vrijednosti koje tvrtka daje svojim zaposlenicima.
Stvaranje Employer brandinga ima izrazito snažni utjecaj na ugled organizacije općenito. U modernom poslovnom svijetu stjecanje certifikata Najbolji poslodavac ISF white Employee respect znači brendiranje kojim se tvrtka predstavlja kao sjajno mjesto za rad. Koristi se za komunikaciju s trenutnim zaposlenicima kao i za privlačenje nove, kvalitetne radne snage.
Brend poslodavaca ima izravan utjecaj na stjecanje najboljih talenta. Tvrtke s boljom reputacijom imaju kvalitetnije i zadovoljnije zaposlenike.
Svako oglašavanje organizacije predstavlja marketing. Oglašavanje u smislu privlačenja novih zaposlenika također je izuzetno važan marketinški alat. Prezentiranjem tvrtke kao brendirane organizacije na području odnosa sa zaposlenicima daje garanciju i postojećim i novim zaposlenicima da raditi za takvu organizaciju predstavlja posebnu vrijednost i čast.
Svaka tvrtka ima ugled koji stječe kroz godine radom i pružanjem vrijednosti klijentima i društvu. To može uključivati izvrsnost vaših proizvoda, usluga, zadovoljstvo društva radi pozitivnog utjecaja na okoliš, društveno odgovorne prakse i još mnogo toga. Isto tako ugled vaše tvrtke također može biti i mnogo više od vrijednosti za novac koju pružate tržištu - emocionalne, instinktivne, intelektualne vrijednosti – koje proizlaze iz komunikacije, međuljudskih odnosa, poštovanja zaposlenika, kulture organizacije – što posebno dolazi do izražaja kod ljudi koji vide vaše oglase, koriste vaše proizvode i na kraju razgovaraju s drugima o vama. Ta reputacija je poznata kao vaš brand, a može biti snažna, tajanstvena i sinergijska sila - puno više od onoga što prodajete, a naziva se „povjerenjem“.
Na današnjem sve konkurentnijem tržištu rada pozitivan je brand poslodavaca presudan. Bez toga zapošljavanje i zadržavanje najboljih zaposlenika postaje izazovno - i skupo. Potrebni su vam talentirani radnici vezani za vođenje da biste vodili posao naprijed, a najbolji način da ih pronađete je ostaviti dojam da je vaša tvrtka sjajno mjesto za rad. Sve, od plaća i benefita koje nudite do mogućnosti napredovanja, do vremena, kulture organizacije i brige o zaposlenima, može mnogo utjecati na dojam koji pokušavate ostaviti na potencijalne kandidate.
Naravno da su organizacije s pozitivnim imidžom uvijek privlačnije tražiteljima zaposlenja i to naročito onima s visokim kvalifikacijama i kompetencijama, jer je percepcija certificiranog poslodavca također visoko uređena.
Certifikacija ISF white Employee respect je najbolji način za stjecanje brenda Najbolji poslodavac. Zadovoljni zaposlenici vaš su najglasniji govornici, posebno u doba društvenih medija i povratnih informacija dobivenih od strane korisnika gdje poslodavci nisu uvijek u potpunosti u kontroli vlastitog ugleda.
Proces brendiranja poslodavca u 5 koraka:
1. Utvrditi stanje ljudskih resursa u vašoj organizaciji
2. Prijaviti se u postupak certifikacije
3. Provođenje audita u sklopu postupka certifikacije
4. Utvrđivanje uvjeta vrijednosti poslodavca
5. Marketing vrijednosti u postupku zapošljavanja i među zaposlenima
6. Marketing na tržištu.
Zašto poboljšati vlastiti Employer branding
Bez obzira imate li veliki proračun ili vam sredstva daju na kapaljku, jeste li velika tvrtka ili start-up, postoji mnoštvo strategija koje možete upotrijebiti da biste izgradili duboke i smislene odnose sa svojim sadašnjim i budućim zaposlenicima i pojačali Employer branding:
- Većina kandidata prepoznaje reputaciju tvrtke kao ključno pitanje pri istraživanju novih mogućnosti karijere. Gotovo svaki kandidat razmotrit će ugled vaše tvrtke prije prijave.
- Većina kandidata posla želi saznati više o vašoj kulturi i vrijednostima. Kandidati doslovno govore što žele vidjeti tijekom traženja posla. Napori poslodavca na Employer brandingu mogu biti sjajan način komuniciranja ovih značajki.
- Većina kandidata odbilo bi ponudu tvrtke s lošim Employer brandingom, čak i ako su nezaposleni, sigurna sam da znate bar za nekoliko takvih. Čak i strah od nezaposlenosti nije dovoljan da prevlada negativan brend poslodavaca.
- Gotovo polovica kandidata prihvatilo bi novu poziciju bez povećanja plaće ako tvrtka ima dobar Employer branding. Dobar brend poslodavaca je sve što je potrebno rješavanje aktualnih organizacijskih poteškoća za gotovo polovicu radne snage.
- Većina zaposlenika prihvatila bi smanjenje plaća za priliku da se pridruži tvrtki s dobrim brandom poslodavca i garancijom za bolji poslovni uspjeh. Iako nikad ne bismo preporučili namjerno podcjenjivanje konkurencije, to će pokazati snagu ugleda.
- Gotovo polovica zaposlenika preporučila bi svog poslodavca prijatelju, kad organizacija ima jaki Employer brend. Ovo je posebno zastrašujuće, jer su upućivanje zaposlenika često najbolji izvor zahtjeva za kvalitetom.
Tvrtke sa lošim brendom poslodavaca moraju ponuditi puno veće iznose za plaće kako bi namamile vrhunske talente. Sada razmislite o stanju vašeg brenda poslodavca i zapitajte se da li već plaćate tu premiju, a da je niste shvatili?
Ovi pokazatelji iz našeg iskustva, više od ičega drugog, dokazuju da brendiranje poslodavaca utječe na sve aspekte odnosa poslodavac i zaposlenik. Iako je najčešće povezan s zapošljavanjem, Employer branding također utječe na profitabilnost, što je i više nego dovoljan razlog zašto se uključiti u Employer branding i certifikaciju ISF white Employee respect – certifikaciju Najbolji poslodavac.